navodnjavanje-kap-po-kap

Kako unaprediti prodaju sistema za navodnjavanje kap po kap

Razvoj poljoprivrednog tržišta i tehnike sve je brži. Ko se pozicionirao na vreme, sada polako ubire plodove svog rada. Ali održavanje tog uspeha nije lako jer se stanje u poljoprivredi menja kako se menjaju i dnevne političke i društvene prilike.

Uspešna prodaja sistema za navodnjavanje uveliko će zavisti od opštih društvenih trendova, novih vidova komunikacije i informisanja, spremnosti da se čuju utisci korisnika, kao i da se u ponudu uvrste novi proizvodi i usluge koje im dodatno mogu olakšati korišćenje kap po kap sistema za navodnjavanje.

U nastavku je mini podsetnik od 5 taktika koje bi mogle ojačati prodaju kap po kap sistema, a sa njom i poziciju na tržištu.

Redefinisanje strategije poljoprivrednog biznisa

Premda bi trebalo da je prisutna od samog početka, nije loše povremeno “pretresti” strategiju i videti da li je u skladu sa aktuelnim potrebama i trendovima. Da li jasno prati misiju i viziju kompanije, te da li na pravi način promoviše njene vrednosti?

Imati dobar marketing tim koji bi bio u stanju da iznova definiše idealnog kupca i njegove svakodnevne potrebe, da dobro poznaje komunikaciono-informacione kanale i da pravovremeno implementira kampanje – uvek je prioritet.

Vreme kada su se poljoprivredom bavili isključivo stariji ljudi, koji su okrenuti samo tradicionalnijim kanalima informisanja (TV i radio) davno je prošlo.

Sada upotrebom interneta i mobilnih aplikacija odgovore i na najspecifičnjija pitanja sami lako nalaze, te je dobro poznavati veći deo takvih pitanja i naći im se na klik do rešenja.

Onlajn emisije, podkasti, blogovi, bilteni mogu biti moderniji izbor za plasiranje velikog dela informacija koje se tiču vašeg proizvoda, kada negujete imidž profesionalca koji svojim savetima gradi stabilan brend.

Na osnovu interakcije sa takvom vrstom sadržaja lako se stiču nove informacije o specifičnim potrebama klijenata, korisne za dalje unapređenje marketing strategije, te i same prodaje.

Vaša kompanija treba da bude prisutna na društvenim mrežama jer su tamo sada i poljoprivrednici

Internet stranica na kojoj će se naći opšti podaci o firmi i uspesima u dosadašnjem radu, zatim opis proizvoda i usluga, kao i kontakt informacije su samo osnova od koje kreće dalje grananje digitalne promocije u kojoj su društvene mreže neizostavne.

“Nema te na mreži, dakle ne postojiš” – tako bismo opisali današnje vreme. Brza razmena informacija, direktniji kontakt sa klijentima i dostupnost za sva pitanja stvaraju posebnu povezanost sa brendom kojem se veruje i koji se lako preporučuje dalje.

81% malih i srednjih biznisa koriste neku od društvenih platformi i taj trend i dalje raste.

Vreme za nama i globalna dešavanja primorala su velike i male proizvođače poljoprivrednih dobara da svoje proizvode plasiraju putem društvenih mreža. Ne bi trebalo prevideti i ljude koji su usled pandemije počeli da se bavi uzgajanjem nekih kultura.

Ovi ljudi su većinom digitalno pismeni, a sada za mnoge nedoumice traže odgovore na internetu i od digitalne zajednice. Takođe, već su na putu da razumeju korist od uvođenja tehnologije u poljoprivredu, pa je potrebno “pogurati” ih u pravom smeru i omogućiti im dovoljno kvalitetnih informacija, pa i u vidu radionica i predavanja.

Izgradite odnos poverenja i lojalnosti sa poljoprivrednicima

Poverenje i lojalnost poljoprivrednika predstavljaju odličnu i čvrstu bazu uspešne prodaje. Nema prodaje bez poverenja, posebno ne kod “stare garde” koja se itekako oslanja na iskustvo i znanja prenošena generacijama, i dalje radije nego na tehnologiju.

Potrebno je preći taj most od sumnjičavosti do razumevanja kako tehnologija može da olakša posao, a da ne dira u tradiciju, a to je moguće strpljivim slušanjem i dobrom komunikacijom.

Dobar utisak ostavljaju i besplatne konsultacije i održavanje sistema, postojanje korisničkog servisa i podrške za rešavanje gorućih problema.

Popusti za novu kupovinu ili nakon preporučene kupovine drugim proizvođačima su takođe dobar način održavanja lojalnosti sa kupcima.

Ipak iskustvo govori da se pouzdan brend gradi na brzim rešenjima problema korisnika uz savete i edukaciju.

Biti dostupan za sva pitanja pre, u toku i nakon same prodaje ostavlja čvrsto tle za svaku buduću saradnju. Preporuke, dodatne informacije i iskrene savete kako da unaprede svoje sisteme za navodnjavanje zadovoljni korisnici onda usvajaju sa lakoćom, jer je ime firme ostalo tesno povezano sa osećajem zadovoljstva iz prethodne prijatne saradnje.

Ponudite usluge i opremu koja se uklapa u vaš sistem za navodnjavanje

Širenjem ponude uslugama distribucije, montiranja, održavanja i dodatnog opremanja drugom opremom, koja će unaprediti postojeći kap po kap sistem za navodnjavanje, korak je dalje ka stabilnoj uspešnoj prodaji.

rukovanje-poljoprivrednici
Saradnjom sa kompanijama sa kompatibilnom opremom može se uvećati profit

Osim dodatnog profita, ovakav način poslovanja može sa starim klijentima očuvati odnos poverenja.

Poznato je da je mnogo povoljnije (a i verovatnije) prodavati nove usluge postojećim nego sticati nove kupce: verovatnoća da postojeći kupac ponovo uloži u usluge koje nudite varira između 60 i 70%, dok je verovatnoća da steknete novog kupca mnogo manja: 5 do 15%:

Ostaviti utisak profesionalca koji se u potpunosti razume u sistem i načine na koje se on održava i usavršava danas je najvrednije obeležje uspešnog prodavca.

Tehnološke inovacije su uvek predmet interesovanja korisnika, jer već dobre sisteme valja čuvati i usavršavati. Ukoliko im pokažete načine na koje dodatno mogu da uštede novac, energiju i vreme, stvarate čvrste veze za dugotrajniju saradnju.

Uvažavanje svake povratne informacije kupaca/ korisnika i njeno korišćenje za dalje unapređenje sistema

Realnom slikom sa terena i iskrenim utiscima stvara se jasnija vizija o tome u kom pravcu treba razvijati proizvod i prodaju. Imati sluh za potrebe i probleme korisnika je samo mudriji način za dalje investiranje u celu poslovnu ideju.

traktor-u-voćnjaku
Realne priče sa terena uvek su najbolji pokazatelj uspešne prodaje.

Ovakav vid komunikacije sa kupcima uvek je lakši putem već pomenutih društvenih mreža, ali i imejla i poziva.

Povremene ankete ili intervjui na osnovu kojih se mogu doznati korisne informacije o zadovoljstvu korisnika sistema, kao i eventualne sugestije za unapređenje istih, jedini su pravi način da se usavrši prodaja.

Bez komplikovanih pitanja, a koja mogu biti u sledećoj formi:

– Da li je sistem lak za korišćenje i održavanje?

– Šta Vam se ne sviđa, a šta je posebno bilo od koristi?

– Da li ste zainteresovani da čujete nove informacije u vezi sa mogućim unapređenjem sistema, a tiču se inovativnih i modernih delove koji se montiraju na već postojeći sistem?

Održavanje stalne komunikacije osnova su uspešne prodaje

U osnovi svake ove taktike je blagovremena, dobro koncipirana i otvorena komunikacija kompanije i krajnjih korisnika, ali i komunikacija i saradnja sa kompanijama koje isto tako proizvode i distribuiraju one delove i softvere čijim se montiranjem na već postojeće kap po kap sisteme oni unapređuju.

Privući prave i stalne kupce i korisnike je večita težnja, zato se i investiranje u marketing uvek isplati.



Ostavite komentar

Your email address will not be published.